Zina itu macam sedekah ke? Bawa bertaubatlah..

September 26, 2008

IPOH: Ahli Majlis Daerah Perak Tengah, Zul Hassan, yang menyamakan habuan seks dengan sedekah setelah mendakwa dirinya diperangkap oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) melakukan perbuatan itu dengan seorang wanita dari China, disarankan supaya bertaubat.

Berikut adalah kenyataan dari Zul Hassan..

“Tidak mengaku tidak boleh, dia (BPR) ada gambar. Kita tak minta.. tak cari.. Mohamad Imran yang hantar. Serupa juga kalau orang bagi sedekah, awak tak terima ke sedekah itu?’’

Apalah bongoknya mamat ni.. soal konspirasi lain, soal zina lain. Kalau diri sendiri tak ingin.. maka tak berlakulah zina tu. Sekarang mahu buat perbandingan pemberian pelacur untuk dizina dengan pemberian sedekah?

Mana suara PAS dalam hal ini? ..jangan hanya pandai mengutuk ketempangan dan cacat cela rumah orang lain, ketempangan rumah sendiri tak mahu dibaiki juga kah? Mana suara Salahudin Ayub (singa PAS).. janganlah pula TG Nik Aziz keluar dengan hadis-hadis yang meyokong perbuatan ini.. terkejut besar saya.

Apa pun yang terjadi.. saya berharap YB Zul Hasan kembali menyedari kesalahannya itu. Sempena bulan Ramadhan yang hampir sampai kepenghujungnya.. bawalah bertaubat. Allah itu Maha Pengampun dan Maha Penyayang. Soal ianya dianiayai oleh BN.. biarlah mahkamah yang menentukan, soal zina itu mintalah pengadilan dari mahkamah Allah pula.

6 Responses to “Zina itu macam sedekah ke? Bawa bertaubatlah..”

  1. aberamly Says:

    CEKKA, KALU TG NIK AZIZ KATA MACAM TU OK.MAKNANYA SEMUA ORANG BOLEH LAH… TAPI DULU KES MAT SABU DENGAN NORMAH DI HOTEL PERDANA KELANTAN…. TOK GURU KATA MAT SABU DI “PERANGKAP.” KALI NI “PENYEDAP” kot? ITULAH FATWA TOK GURU POLITIK YANG NAK SELAMATKAN KUASA DAN PARTINYA PAS.

  2. aberamly Says:

    CEKKA.. ADA PEMINTA SEDEKAH YANG TERER DENGAN PUYING THAI KATA…. AMOI YANG BAGI SEDEKAH TU TAK TAHU MELAYU DAN INGGERIS PON. APA LAGI… KEPALA JULUR KE DEPAN, MULUT NGANGALAH LUAS…. KELAKAR LAH CEKKA BUDAK2 PKR ASUHAN PAK ANUAR IBRAHIM NI. APA KATA TG NIK AZIZ NI?

  3. Laksamana Sunan Says:

    Saya sungguh kecewa dengan tindakan Zul dan temannya. Tanpa islam sebagai akarnya, tidak kemana kita semua. Yang penting semoga Allah memberikan saya istiqamah dalam perjuangan Islam, bukannya berpegang kepada tali bangsa, sosialis atau malaysia-malaysian. Amin

  4. MUS Says:

    Asstafirallah Alazzim.

    Politik adalah apa yang kita fikirkan keburukan orang lain.

  5. PakTua Says:

    sengaja mencari pasal org lain pulak dipersalahkan..
    keadilan mana agaknya diaorg nak.. syurga atau neraka jahanam.. tanpa segan silu dia berkata2 yg salah dibenarkan Guru sesat anuar pin

  6. hatiwaja Says:

    aku ada dgr cite dr kelantan, seorang hamba Allah yg sudah meninggal dikafankan sekali dgn gambar NikAjis NIKMAT dlm liang lahad.. benar atau tidak cerita ni aku tak tau tp tersebar luas di Kelantan.. n org yg iringi jenazah tu baling gumpalan tanah dlm liang n cakap ini org kita. cakap kt mungkar nakir ke? astaghrifullah n wallahu aklam.. kalau betul, minta2 la bertaubat

    ******************************************

    PS : Salam Hati Waja.. betul ka? Kalau benar, bidaah tu.. kembalilah kepada basic of Islam. Jgn jadi macam upacara pengkebumian orang cina pulak. Boleh ke Nik Aziz bagi syafaat kat ‘sana’?..


Leave a comment