Saman aje Teresa Kok sampai muflis..

October 15, 2008

KUALA LUMPUR 14 Okt. – Utusan Melayu (M) Bhd. hari ini menyerahkan surat tuntutan kepada Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok (gambar) supaya beliau membuat permohonan maaf dan menarik balik pernyataan fitnah yang didakwa dibuat terhadap akhbar Utusan Malaysia.

Menurut kenyataan syarikat itu, surat tuntutan tersebut telah diserahkan kepada Teresa melalui firma guaman Tetuan Shafee & Co. yang mewakili Utusan Melayu. Lihat berita selanjutnya disini..

————————————————————————————–

Ya !! Satu tindakan yang tepat dan kena pada masanya..

Saya tidak menyokong kerajaan dan BN dalam hal ini, tetapi saya menyokong kebebasan media. Tidak kira samada mereka dari Harakah, Suara Keadilan, Utusan Malaysia atau Sin Chew Daily.. mereka adalah pengamal media dan harus dihormati.

Sikap Teresa Kok sememangnya bongkak dan angkuh, janganlah kerana mempunyai tiket sebagai pembangkang, beliau sudah besar kepala dan bersikap berat sebelah kepada mana-mana media. Sekira difikirkan secara logik, sudah berbakul-bakul saman yang boleh dikeluarkan terhadap Harakah atau Sin Chew Daily kerana fakta-fakta berita yang berat sebelah.

Budaya saman-menyaman ini nampaknya sudah menjadi kegemaran dan ‘trend’ YB DAP dan PKR.. ada satu nasihat orang-orang tua, memilih untuk bersabar adalah lebih baik dari berkelahi.. tetapi, kita wajib bangkit melawan dan berjuang sekiranya maruah dan air-muka kita dipijak-pijak, difitnah dan dicabar !!

PS : Teresa Kok menyaman Utusan Malaysia sebanyak RM 30 juta, apa kata jika UM saman balik YB DAP RM 100 juta atau lebih.. kasi muflis terus, biar hilang kelayakkan sebagai ahli Dewan Rakyat. (Saya tidaklah terasa sangat dengan kenyataan Karpal Singh atau Lim Kit Siang, tetapi Teresa Kok ini memang melampau dan angkuh.. ‘tension’ jadi andartu kot?) ;p

13 Responses to “Saman aje Teresa Kok sampai muflis..”

  1. Fazrulls Says:

    Salam…

    Kak Teresa ni dah terasa kot…

  2. tun nyemah Says:

    a’ah..kasik jek muflis so tak yah dia sibuk2 dlm politik lagi..aku mmg hangin dgn dia ni…ada jek yg dia buat nak memperlekehkan org melayu

  3. Desperado Says:

    Jangan kasik chance…saman sampai terlondeh!

  4. jar irumany 111 Says:

    Teressa Kok have all the right to sue Utusan.
    Utusan is very racist and very pro warlords.

    i am the one.return with out email required.

    *********

    PS-Hi, I think you’re 666.. welcome !!


  5. Adartu? Kit Siang kan ada. Hensome pulak orangnya. Bila dapat dirikan kerajaan baru nanti, boleh gubal undang-undang, non-muslim boleh kahwin lebih dari satu. Harap-harap Teressa Cock tak saman CTS!

  6. dua alam Says:

    dia ni kan…selalu lupa apa yang dia dah cakap….sekarang…..jelas dah sapa yang kuat putar belit

  7. kluangman Says:

    Aku telah mencadangkan kepada seorang pengusaha cina yang membuat makanan untuk anjing dan babi dengan menamakan salah satu produknya seperti berikut:

    Terasa pigKOK untuk makanan babi dan Terasa KOKdog untuk makanan anjing.

    Tetapi cadangan ini tidak ada kena mengena samada yang masih hidup atau yang memang nak mati kecuali sendiri makan cili.

  8. awang Says:

    Dulu dia perlekeh tulisan Jawi dan menaikkan tulisan kaum imigran, atas alasan muhibah. Apa hak tulisan kaum imigran nak didukung di negara ini. Sejarah kaum imigran diterima sebagai warganegara pun dah cukup baik. Kalau perlu saman, saman…ini soal keadilan dan hak.

  9. anti-racist Says:

    smuo yg komen kat sini tmasuk moderator smuonyer racist2 blaka


  10. I think everything said was very reasonable.
    However, consider this, what if you composed a
    catchier post title? I ain’t suggesting your content
    is not good., however what if you added a post title that
    grabbed folk’s attention? I mean Saman aje Teresa Kok sampai muflis..
    | Politik Sumbang is kinda boring. You could glance at Yahoo’s home
    page and watch how they create news headlines to grab
    people to open the links. You might add a related video
    or a pic or two to grab people interested about everything’ve got to say.

    Just my opinion, it could bring your posts a little livelier.


  11. In this age of information, most of the people across the world have heavily
    relied on the computers in order to help themselves in the daily activities.
    In most of the cities you will find many showrooms and outlets for different laptops but if you have decide to purchase a laptop in Mumbai, do your research.
    It is always in your interest to find the best deal you can before buying to avoid that ugly buyers remorse.


  12. But above all it proves that people in general like to be social, because after all that is what Facebook is all about, being social.
    Should you ask permission before posting those beach photos on your
    profile and tagging your partner. This may take some time and getting used to but it will be well worth the effort to
    set up and, given that it.

  13. Marquis Says:

    want to affiliate physical products, then you’d want to probably work with Amazon or.
    From customer satisfaction to the importance of certain aspects of your
    company, this is a very versatile option to use in your online marketing questionnaires.

    When looking to jump into the internet marketing realm, first thing is first;
    set up shop.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: