Yang salah UMNO, saya tidak.. ini janji baru saya.

October 12, 2008

“One should question their credibility, not mine. We exhausted all peaceful ways to take over. One should ask Abdullah, not me, for his reasons of disallowing us to take over. Expect some fireworks on Monday,” ..itu kata Anwar semasa mengadakan Rumah Terbuka Hari Raya di Cerok To’kun, Pulau Pinang.

“Sasaran 16 September, ia masih landasan. Tak minggu ini, minggu depan. Jangan bimbang satu dua tahun berlaku. Mungkin sebelum Hari Raya Haji,” ..itu kata beliau semasa menghadiri ceramah perdana PAS di Kota Bharu, Kelantan.

Akhirnya.. dia datang dengan janji terbaru. Paling cepat hari Isnin (13 Oktober) dan paling lambat 2 bulan lagi (Hari Raya Haji). Begitulah janji-janji politik Anwar Ibrahim.. Selepas ini, jika tak menjadi juga, tarikh terbaru beliau ialah secepat mungkin selepas Hari Krismas dan selewat-lewatnya sebelum Tahun Baru Cina. Jadi? tunggu ajelah..

Saya teringat kata-kata beliau semasa berkempen di Permatang Pauh tempoh hari.. beliau mengatakan beliau tiada wang untuk berkempen dan bergantung kepada sumbangan dan derma orang-ramai..

Ini apa cerita Rumah Terbuka Hari Raya? Melihat kepada persediaan majlis tersebut, wang yang dibelanjakan bukannya sedikit.. ini sumbangan dari orang ramai juga ke? Saya lihat, majlis tersebut samalah seperti majlis perkahwinan anak Zaid Ibrahim (pejuang anti-ISA?) baru-baru ini. Kalau Zaid Ibrahim ada duit.. maka Anwar pun dikira banyak duit jugalah.. siap dengan topi, butang dan lain-lain ‘marketing tools’.

Dari mana datangnya duit Anwar? ..hasil simpanan semasa menjadi menteri UMNO dulukah? ..duit bini dia kah? ..duit derma orang-ramai yang di’songlap’ kah? ..duit jadi pensyarah jemputan di universiti AS kah? ..atau duit yang diambil dari George Soros baru-baru ini?..atau dari duit tabung parti untuk kegunaan peribadi?

Terbaru, Majlis Sambutan Hari Raya di Kelab Sultan Sulaiman pula..

13 Responses to “Yang salah UMNO, saya tidak.. ini janji baru saya.”

  1. Piggy Singh Says:

    Salam Cekka,

    Pasal Nuar asyik dok cakap berbelit macam ular ni adalah satu amalan biasa baginya, maka tidak sepatut lah timbul isu Nuar tidak bercakap benar kerana kata-kata beliau hampir semuanya bohong belaka.

    Sebaliknya adalah menjadi satu keajaiban jika Anwar mula bercakap benar.


  2. Dear Cekka,

    Kah! Kah! Kah! Pinjam tagline Tukar Tiub. Setuju dengan Piggy Singh .. ” adalah menjadi satu keajaiban jika Anwar bercakap benar.” Saya berharap ada orang yang akan membongkar salah silah Anwar Ibrahim dengan Ayah Pin kerana kedua-dua hampir serupa dari segi tingkah laku!

  3. PasMuda Says:

    Dulu masa sibuk kes anwar liwat sukma, anwar prnh buat laporan duit tunai dia rm4 juta hilang semasa serbuan UTK di rumahnya. Anwar mmg kaya. Kalau di rumah pun dia blh simpan rm4 juta tunai, dlm bank lbh byk lg…

  4. webm Says:

    salam semua…

    masa dia buek open house tak pulak hidraf buek protes kuil hindu yg terbaru diroboh nampak sangat hindraf ni rekaan semata2 politik peribadi somebody bukan nak berjuang utk hindu…. org hindu yg tak berakal bolehlah dia nak tipu….

    ********

    PS-Salam Webm.. saya berpendapat, Hindraf ini ultra-Indian yg diapi-apikan oleh sesetengah orang untuk faedah politik masing2.

  5. TOK JANGGUT Says:

    Walaupun begitu, pengikut fanatik dan tidak fanatiknya masih lena diulit intan dengan janji-janji barua Anwar. Yang bodoh tu tak kisahlah tapi masalahnya ramai cerdik pandai juga tertipu. Inilah manusia.

    *********

    PS-Salam T_Janggut, harap2nya kita tidak taksub kepada mana-mana ahli politik.

  6. BDK KERTEH 2 Says:

    mung memang bongokTOK JANGGUT,kita cuba dulu yg baru ok tk ok kita belum tahu,drp kita dah d tipu 51 tahun ,yg penting malaysia maju bukan umnos dan kkroninye yg maju.utk cuba benda baru kita mesti FANATIK.TOK JANGGUT yg BONGOK tertipu,,,,……..

    *********

    PS-Salam B_Kerteh2, saya menghormati pendapat anda.. seelok2nya janganlah kita caci-memaki sesama kita kerana falsafah politik yang berbeda. Saya berharap perbahasan kita mengenai politik untuk mematangkan diri sendiri serta mengejar ilmu, bukannya bertanding siapa yang betul/salah atau siapa yang cerdik/bodoh.

  7. albert Says:

    kenape kalo pembangkang caci maki mesti ade?? tak profesional langsung

  8. anakHALAL Says:

    aku ada dengar citer sbl siNuar ni jd TPM dulu..bini dia ada wat pengaduan kt mahkamah syariah selangor ttg perangai dia yg suka liwat..tlg siasat

    *****
    Ps-Setiap org ada kisah silam yg tersendiri.. kalau rasa terlanjur cepat2lah kembali kepangkal jalan. Kalau difitnah, kesabaran amat penting utk menegakkan kebenaran.

  9. miss aida Says:

    to albert..

    UMNO / BN pun ada caci maki jugak..pun x profesional..

    *****
    Ps-Setuju dgn M_Aida, sokonglah pihak yg mana anda suka ttp bahasa kena jaga ler..

  10. lingkup Says:

    Tak yah dok janji kosong laa berdosa cakap takabur..kalu demo le dah cabut dah dok kena kencing aje he he he

    ******
    PS-gentleman tunggu pilihanraya ni..

    *****
    Ps-Seelok-eloknya macam tu lah, negara ini ada peraturan dan undang2..pilihanraya umum adalah jalan terbaik.


  11. Kepada Anwar, “sudahlah!”.


  12. Hi, i think that i saw you visited my site thus i came to “return the favor”.I
    am trying to find things to enhance my website!I suppose its
    ok to use a few of your ideas!!

  13. google.com Says:

    Hi there i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere, when i read this
    article i thought i could also create comment due to this sensible piece of writing.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: