Teresa Kok berkokok lagi..

September 20, 2008

YOU SUCK ! TERESA..

Petang tadi, Teresa Kok telah dibebaskan dari ISA. [Malaysiakini] melaporkan, Teresa Kok dibebaskan daripada tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) hari ini selepas disiasat selama seminggu. Beliau dibebaskan di balai polis Jalan Travers, Kuala Lumpur jam 1 petang.

Teresa ditahan untuk siasatan berhubung 3 tuduhan : (1) melarang laungan azan di dua masjid, (2) mempersoalkan peruntukan untuk Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) patut digunakan untuk agama-agama lain dan (3) membantah penggunaan tulisan jawi pada papan tanda.

Dalam Buletin Utama TV3, beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap kerajaan kerana didakwa menahannya secara tidak sah, di samping itu beliau juga mendakwa makanan yang disediakan kepadanya seperti ‘makanan anjing’..

Dalam artikel [Malaysiakini]..”Saya menafikan dua tuduhan pertama itu,”

1.  Secara keseluruhannya.. saya sememangnya tidak bersetuju dengan penahanan secara tergesa-gesa ke atas Teresa Kok. Saya rasa beliau wajar disiasat dan disabitkan kesalahan melalui proses biasa perundangan melalui mahkamah sivil bukannya ISA.

2.  Memandangkan Teresa bukannya penganut Islam.. perundangan mahkamah syariah tidak meliputi dirinya walaupun terdapat laporan dari Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

3.  Tetapi yang amat dikesali ialah sikap dirinya selepas dibebaskan.. beliau mendedahkan seolah-olah dirinya menjadi mangsa yang teraniaya dan diperlakukan seperti anjing, walaupun bapanya mengucapkan terima kasih kepada polis yang melayan anaknya dengan baik semasa dalam tahanan..

4.  Nampaknya Teresa ini seorang yang ego dan besar kepala.. biarlah mahkamah yang menentukan kesalahan dirinya terhadap ketiga-tiga isu yang berkaitan, sekiranya kerajaan patut membayar ganti-rugi.. kerajaan kena terimalah.

5.  Memandangkan dia tidak menafikan tuduhan ke 3.. sekiranya dia didapati bersalah oleh mahkamah, sumbatlah kembali beliau dalam penjara.. dalam penjara, tak payah haraplah nak makan ‘chicken chop’ atau ‘BBQ Pork’ lagi. Terimalah hakikat..

14 Responses to “Teresa Kok berkokok lagi..”

  1. Zahar Says:

    Dia ni lah yang dulu bikin huru hara satu Malaysia sampai kita kena minta maaf dengan negara Cina kononnya pasal polis Malaysia menelanjangkan seorang warga Cina.

    Cerita yang sebenarnya, dia budak Melayu.

    Lepas tahu orang Melayu yang kena bogel, langsung sengap si Teresa ni.

    Memang dasar DAP hanya mahu menangkan bangsa Cina sahaja.

    Ni sekarang tok tok guru PAS pun dok support DAP. Bagus lah. Ugama Islam tak bezakan bangsa. Tapi Teresa ni ugama apa? LKS? Dan Karpal Singh, yang allegedly telah berkata, langkah mayat dia dulu sebelum Malaysia ini dijadikan negara Islam?

    Hai, dunia, dunia. Dah nak sepuluh hari aja lagi nak puasa, kita masih dok disibukkan tak tentu hala oleh Brother Anwar kita ni.

  2. Piggy Singh Says:

    Salam Cekka,

    When Theresa publicly claimed that she was given dog food (I guess eggs and cucumber are dogs’ favourite), was she implying that she is also a dog. From what I knew, she likes to bark, so she is a dog type. Tambah lagi, bila kena released, dok bising menyalak, macam melepas anjing tersepit, eiii…anjing lagi.

    —————————————————————-
    Ha..ha..ha..
    This is grade A dog.. need grade A dog’s food too.

  3. broken toe Says:

    You all sucks…racist
    If you support ISA you are real bitch

  4. penulis_cyber Says:

    taktik sama semua…kena tangkap nak saman…ajaran songsang terbaru pembangkang malaysia PAKATAN RAKYAT..

    jika rakyat saman polis jika kena tangkap apa kes akan jadi ? lawyer juga yang akan untung samada menang atau tidak.

    Tentu Karpal Sing, Sivarasa dll akan senyum ke telinga jika perbuatan menyaman jadi amalan harian rakyat Malaysia. Dan tentu diutamakan saman ke atas kerajaan sebab kerajaan banyak duit !!!!! Yesss, duit rakyat..

    Bar Council lagi senyum gembira rasanya. Sebab ramai ahli akan semakin senang dengan bayaran guaman bagi ‘menyerang kerajaan dengan saman ‘ selepas sekian lama rakyat ‘disaman’ dengan berbagai saman saman yang berjuta ringgit semuanya – jumlah terkumpul.

    Bak kata Vincent Tan yang menang kes saman malunya tapi tak dapat duit walau habis berjuta : jika lu mahu saman cari orang boleh bayar saman. kalu tidak lu buang duit saja maaa..

    Nampaknya menyaman kerajaan memang sesuai dgn saranan vincent tan tadi. Teressa Kok menuju ke arah mengumpul kekayaan juta ringgit dengan menyaman kerajaan dan akhbar Utusan.

    Ohhh lupa Raja Saman siapa ? nak tahu kena cari siapa saman orang RM 100 juta sekali saman..Beberapa orang dah kena termasuk bekas kawan rapat beliau….

    Ramai akan kena saman dengan makhluk gila untuk jadi popular di malaysia ini jika anda mengguris perasaannya yang sedang ‘berangan angan ‘ menuju Putrajaya…

    dah jumpa ? terkejut kan ? bagaimana jadinya jika dah jadi PM nanti ? rasanya lebih keras dari saman barangkali tindakan beliau !

    Pepatah orang tua kita memang benar :

    Siapa paku dulang akan serpih. Siapa mengata orang pasti dia lebih ( teruk lagi )…

    Believe me and trust me..

    Salam.

    Penulis Cyber
    http://beritamalaysiakini.wordpress.com

  5. sekolah atap Says:

    Agak-agak Teresa Kok ni nak kawin eh?? Kalau kawain nanti senyap lah sikit mulut tu.. sebab mulut lain dah diisi….

  6. abd halim Says:

    Memang dasar kafir tu tetap kafir lepas ni dia persoal pulak pasal pembinaan masjid dan surau kerana kat penang sebelah Masjid negeri dah ada TOKONG

  7. bukit dumbat Says:

    U all ini seolah-olah manusia yg takde rasa simpati
    Manusia ke ?

  8. wmz Says:

    Kami manusia yang x perlu simpati pada makhluk teresa kok nih…kafir laknat nih tau nak pecah belahkan org melayu n islam jek…sepanjang masa jadi mcm anjing tersepit,asyik nak menyalak je kutuk bangsa melayu kutuk islam…kita boleh hormat kaum dia,agama dia tp mangkuk nih x boleh buat benda yang sama.Patut sumbat je kafir laknat nih dalam penjara..bagi aku padan muka ko kene isa..padan muka..sapa2 ada kenal teresa nih tlg sampaikan kat dia yang aku cakap padan muka n jangan sesekali main api dgn agama islam.buruk padahnya..

  9. webm Says:

    salam to all…

    bila ckp pasai ISA org bising dan lawan kuat-kuat punye tp bile kita ingat beberapa tahun lalu ketika ramai org2 melayu kene ISA tak pulak lawan mcm nie punye kuat kita mesti ingat ISA telah digunakan sekian lama dan bukti jasanya kepada kita amat besar sehingga rakyat menikmati demokrasi Malaysia terus aman dan makmur sehingga sekarang…

    Pada mereka yg menentang ISA, adalah mereka yg menentang kepada kemakmuran dan keamanan negara

  10. ashportal Says:

    isu ini mmg panas…kite sebagai org islam pernah ke kite komplen dgn ape yg mereka buat…(kuil, sambutan, funeral)…kalu nk kate xganggu mmg xlogik sbb aku rase semua org yg berjiran mesti terase…(cth bau colok masuk rumah….drum tong ketuk kuat2….fireworks…dan pelbagai lagi)…tapi aku yakin kite mesti xckp ape2 in other words kte xkomplen…mereka semakin bijak memainkan isu yg pada kite sensitif…mentanglah2 kite ni diam so derang makin berani…kalu kite xkomplen kenapa perlu mereka komplen…derang kate azan itu mengganggu…. tetapi mereka juga mengamalkan perkara2 yg menggangu kite melalui amalan mereka…so knape kite mesti jadi baik hati dan ikut kehendak mereka sedangkan mereka tidak pula baik hati pada kite….cube tanye diri sendiri, aku bukan saje terfikir perkara ini, malah aku juga pernah bincang perkara ini dgn kaum lain..kate mereka “ini semua org gila kuasa, kami tak mintak pun perkara mcm ini…kami hanya mahu berniaga…kalu kita gaduh lagi susah mahu cari makan…pelanggan org islam lari…ini semua kerja2 org politik atas saja…kami xterlibat”….percayalah ckp aku..inilah yg mereka kate…so yg duk atas tu…kami tahu ape yg kamu cuba mainkan…tapi igt main api kelak membawa padah diri.

  11. Analah Says:

    Tak perlu takut dengan ISA. Begitu juga tak perlu takut kepada Hukum Hudud. Hanya pencuri yang takutkan hukuman potong tangan. Yang tak bersalah apa perlu dirisaukan. ISA diperlukan selagi ada kalangan rakyat yang mencetuskan ketegangan. Kebebasan tanpa tanggungjawab menjerumuskan manusia ke jurang kehancuran. Kebebasan tidak bererti tanpa hukuman dan undang-undang. Kes hina tulisan Jawi adalah dosa yang perlu diberikan hukuman setimpal.

  12. Terasa Says:

    Puncanya satu saja, sebab tak reti bahasa negara ini. Tak reti bahasa dan adab tanah air ini. Dia ingat ini negara China. Terlebih menyalak pun tak kena juga, memang patut pun ‘salakannya’ dibalas dengan ‘puntung kayu’. Itu pun dia masih mendakwa dia di pihak yang benar. Tengkorak betul. Kalau orang Malaysia tentu tahu berbahasa dan berbudi bahasa cara Malaysia. Minta Teresa perjuangkan isu bahasa kebangsaan kepada orang Cina, kerana tidak ada makna kalau orang Cina Malaysia tapi masih tahu dan ‘tergagap-gagap’ apabila bercakap bahasa Melayu. Mana penghayatan kepada bahasa Melayu kalau dah begitu.

  13. Mat Sufi Says:

    Mana tuan si penyalak ni. Dok menyalak tak tentu fasal. Bisinglah. Tuan dia ni boleh buat pekak pula. Atau memang ‘pekak’.

  14. titrazorcock Says:

    well this dumb bitch by the name of t kok likes to jump the gun; like when the whole nation went into frenzy on the strip and squat case. I would call my dog YB rather than you coz you don’t deserve it. Finding fault with everything and anything is not something I want my YB to do; I could ask a senile old lady to do that too. Be part of the solution and not part of the problem. Maybe someone can get her a husband; let her think staright. If ISA food was dog food; maybe you are acting like a dog; howling for non-stop!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: