Anwar ikut nasihat Yusof Qardhawi

August 21, 2008

….Dalam setiap ceramahnya, Anwar mendakwa kononnya tuduhan Saiful terhadapnya adalah konspirasi politik dan beliau sering mendakwa dinasihati ulama terkenal terutama dari negara Arab supaya tidak bersumpah dan melakukan tuntutan qazaf di mahkamah syariah.

Anwar enggan bersumpah walaupun didesak Pemuda PAS

“Saya tak mahu sumpah sebab ulama Arab, Yusof Qardhawi, iaitu kawan baik saya ada telefon saya. Dia kata, Anwar, ana sokong kamu. Kamu jangan susah hati, ana dah buat solat hajat. Kamu jangan sumpah, jangan bagi DNA, kamu ikut mahkamah syariah sahaja.

“Kalau ulama (mengatakan demikian), mahkamah syariah itu adalah jalan saya. Saya dah rujuk mahkamah syariah sebulan sudah kerana saya nak ikut Islam,” katanya pada setiap ceramahnya di Kampung Pertama, Permatang Janggus, malam semalam….

Boleh ikuti artikel Berita Harian Online itu –disini

Alahai Anwar.. Cakap memang senang lerr, saya pun boleh cakap macam tu. Siapa yang tahu? Takkanlah orang 24 jam nak selalu ada dengan Anwar.

Apa kata saya cakap macam ini..

“Saya tak mahu undi Anwar sebab George Bush ada telefon saya, itu kawan baik saya… Bush cakap; Cekka, I support you.. don’t worry, I already talked about this with Paul Wolfowitz. Don’t ever do it ! I’ll give you more money then.. I’ll  help you kick Anwar’s ass”

“Jika Bush berkata begitu.. saya ikut Bush. Saya dah rujuk Paul Wolfowitz dan Gus Dur sejak saya keluar penjara lagi kerana saya nak gadai Malaysia pada Bush lepas ni.”


Leave a Reply

